Saturday, June 6, 2009

Holiday in Perhentian Island

aku yg poyo!!hahah


air laut yg membiru..


kejernihan air sampi leh nmpk ikan...bnyk giler ikan!!jinak2 lak tuh..



last week aku join trip sekolah kakak aku camping kt Pulau Perhentian....kakak aku adelah Penolong Kanan Kokurikulum bg Sekolah Pendidikan Khas Setapak ( cacat penglihatan )....peserta seramai 24 org pelajar dan 5 org guru pengiring...pengalaman selama 4hari bersama2 dgn pelajar kurang upaya ni mmg best...walaupon diorg buta...tp diorg sgt baik..mesra dan saling bantu-membantu sesama diorg....semangat diorg mmg MANTAP!!

kami naik bot dr jeti Kuala Besut.....4 bot seme skali..tp...smpi kat tgh laut..2 bot kene tahan ngan polis marin sbb lebih muatan....hehehe...terpksa la balik semula ke jeti.....dah kene basuh baekk ngn polis bru diorg lepas....hehe..masing2 dah cuak..kakaka..2 bot ni lambat la ckit smpi kat tempat camping....

aktiviti kat sana mmg seronok walaupon aku x join sgt..kecuali snorkeling je..hahaha....bnyk aktivit yg dibuat utk diorg nih....antaranye aktiviti burung hantu..hahha..aku join gak..tp jd tukang usik....hahaha..then aktiviti snorkeling..mmg best giler snorkeling..that was the best xperience ever!!dpt lihat keindahan laut..batu karang serta hidupan laut yg colorful....mmg ke'best'an nyer x terkata...selama 4hari aku bersnorkeling..sampi naik itam kulit..keke.....peserta lain pon join skali walaupon diorg x nmpk..atlis diorg dpt rasa pengalaman berenang kat laut dalam..bleh dengar bunyik air....mmg kecian tgk diorg...tp diorg enjoy!!..
then aktiviti pnjat pokok....jungle tracking & performance nite....diorg ni seme mmg sporting....aktiviti neh aku x join..hehehe..masa nih..aku gunakan utk merehatkan minda kat tepi laut..kekek.....




ni lah bot polis yg tahan kitorg....bapak laju bot dia!


anak-anak buah...


ni masa aku & kakak gi ronda2 naik speed bot..


aktiviti wajib...posing sambil berjemur..haha


bru nk gi snorkeling..sempat lg posing


sesi berposing lagi..heheh


masa bagi makan ikan kat Marine Park....


time cikgu2 buat persembahan...
mmg sporting hbis!


ni lah dia antara pelajar2 kurang upaya....


terjumpe yatch kat tgh laut....


mmg x sah klu camping xde dugaan...mlm last kitorg kat sini. lam kol 3pagi...kitorg diuji oleh ALLAH dengan hujan lebat serta ribut....smpi 3 khemah pelajar lelaki runtuh...mmg kecian tgk diorg neh....seme kesejukan..xde khemah...terpksa selindung bwah kanvas kat tgh2 hujan sementara cikgu2 buat tempat teduhan....dah la masing2 xnmpk...terpksa meraba2....tp diorg ni mmg MANTAP!...lepas ujan reda..masing2 x ngntok...dan salah seorg pelajar buta nih..mmg teror main gitar....leh plak ajak member2 nyanyi 3-4 lagu...mmg best tgk diorg.....

keesokkan hari nye..tiba lah masa utk balik....dah siap2 packing brg....tggu bot dtg..then smpi jeti terus naik bus....bertolak dr jeti pukul 2pm.smpi di Kemaman ( aku n kakak turun kt Kemaman ) kol 9.30pm..mmg penat..tp mmg best giler!!


No comments: